کودکان وابسته به رایانه، مهارت ابراز وجود کمتری دارند

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي کاشان:

کودکان وابسته به رايانه، مهارت ابراز وجود کمتري دارند

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي کاشان با اشاره به وابستگي کودکان و نوجوانان به رايانه، ويژگي‌هاي اين گروه هاي سني را، نقايص رفتاري، مهارت ابراز وجود و اعتماد به نفس کمتر نسبت به ساير همسالان شان عنوان کرد.


 عبدالله اميدي در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس،‌ گفت: وقتي خانواده‌ها به فرزندان شان اجازه نمي دهند تا به کوچه بروند و بازي کنند، آن ها هم بازي با رايانه و گوشي تلفن همراه را جايگزين آن مي کنند.

وي افزود: برخي تحقيقات حاکي از رگه‌هايي از افسردگي در بين کودکان و نوجواناني است که کاربر رايانه هستند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي کاشان اظهار داشت: نوجواناني که مدام با رايانه بازي مي‌کنند،‌ منفعل هستند چرا که رايانه را جايگزين روابط اجتماعي مي‌کنند.

وي گفت: اين کودکان و نوجوانان دچار نقايص رفتاري بوده و مهارت ابراز وجود و اعتماد به نفس کمتري نسبت به ساير همسالان‌شان دارند.

اين متخصص بهداشت رواني تصريح کرد: افراد بايد در دنياي حقيقي ارتباط برقرار کنند چرا که در اين دنيا روابط انساني حاکم است.

وي افزود: اگر کودک و نوجوان به جاي دنياي حقيقي وارد دنياي مجازي شوند، دچار مشکلات شناختي و هيجاني مي‌شوند.

اميدي خاطر نشان ساخت: ترس والدين براي آسيب هايي است که در بيرون از خانه وجود دارد در حالي که يکي از بزرگ ترين آسيب ها کار با رايانه بدون کنترل والدين است.