چهارشنبه 30 خرداد 1397 - 6 شوال 1439 - 20 ژوئن 2018
صفحه اصلي/پزشكي

مصرف ماهی افسردگی را كاهش می دهد

مصرف ماهي افسردگي را كاهش مي دهد

تهران - سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي گفت : ماهي داراي ماده موثري است كه اثرات ضد افسردگي دارد و مي تواند افسردگي را كاهش دهد.



مصرف ماهي افسردگي را كاهش مي دهد

تهران - سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي گفت : ماهي داراي ماده موثري است كه اثرات ضد افسردگي دارد و مي تواند افسردگي را كاهش دهد.

1390/11/30 - 15:18

به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي ، دكتر زهرا عبداللهي افزود :شيوع افسردگي در افرادي كه به طور مرتب چاي سبز مصرف مي كنند كمتر است و همچنين ماهي داراي ماده موثري است كه اثرات ضد افسردگي دارد.

وي ادامه داد: كساني كه دچار افسردگي هستند غالبا تغذيه نامناسبي دارند زيرا وقتي فردي دچار افسردگي باشد، سطح انرژي در او كمتر از حد معمول است و اشتياق و اشتها براي غذا خوردن در او از بين مي رود و در نتيجه تغذيه فرد دچار اختلال مي شود.

عبداللهي افزود: كمبود برخي از مواد مغذي در رژيم غذايي فرد مي تواند سبب ايجاد افسردگي شود يا حالت افسردگي فرد را تشديد مي كند كه اسيدهاي چرب امگا 3 از جمله اين مواد است .

وي اظهار داشت : كمبود اين مواد در رژيم غذايي مي تواند افراد را مستعد افسردگي كند و براي رفع اين كمبود مي توان غذاهاي دريايي به خصوص ماهي هاي چرب،‌ تخم مرغ هاي غني شده با امگا 3،‌ روغن كانولا، گردو،‌ سويا و سبزيجات برگ سبز منابع غذايي اسيد چرب امگا 3 مصرف كرد.

سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي افزود: سطح اسيد فوليك در خون برخي از افراد مبتلا به افسردگي پايين است و جگر، قارچ و سبزي هاي برگ سبز به ويژه اسفناج و كلم بروكلي، گوشت گاو كم چربي،‌ سيب زميني، آب پرتقال و لوبيا از منابع اسيد فوليك هستند.

اين متخصص تغذيه گفت: ويتامين B6 نيز در درمان و پيشگيري از افسردگي موثر است و اين ويتامين به طور گسترده در غذاها وجود دارد كه گوشت، غلات به خصوص گندم، سبزي ها و مغزها حاوي اين ويتامين هستند.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذيه جامعه،‌ ويتامين E به علت اثرات آنتي اكسيداني زيادي كه دارد مي تواند در درمان وپيشگيري از افسردگي موثر باشد و از آنجايي كه اين ويتامين توسط گياهان ساخته مي شود،‌ روغن هاي گياهي بهترين منابع آن هستند.


به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي ، دكتر زهرا عبداللهي افزود :شيوع افسردگي در افرادي كه به طور مرتب چاي سبز مصرف مي كنند كمتر است و همچنين ماهي داراي ماده موثري است كه اثرات ضد افسردگي دارد.

وي ادامه داد: كساني كه دچار افسردگي هستند غالبا تغذيه نامناسبي دارند زيرا وقتي فردي دچار افسردگي باشد، سطح انرژي در او كمتر از حد معمول است و اشتياق و اشتها براي غذا خوردن در او از بين مي رود و در نتيجه تغذيه فرد دچار اختلال مي شود.

عبداللهي افزود: كمبود برخي از مواد مغذي در رژيم غذايي فرد مي تواند سبب ايجاد افسردگي شود يا حالت افسردگي فرد را تشديد مي كند كه اسيدهاي چرب امگا 3 از جمله اين مواد است .

وي اظهار داشت : كمبود اين مواد در رژيم غذايي مي تواند افراد را مستعد افسردگي كند و براي رفع اين كمبود مي توان غذاهاي دريايي به خصوص ماهي هاي چرب،‌ تخم مرغ هاي غني شده با امگا 3،‌ روغن كانولا، گردو،‌ سويا و سبزيجات برگ سبز منابع غذايي اسيد چرب امگا 3 مصرف كرد.

سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي افزود: سطح اسيد فوليك در خون برخي از افراد مبتلا به افسردگي پايين است و جگر، قارچ و سبزي هاي برگ سبز به ويژه اسفناج و كلم بروكلي، گوشت گاو كم چربي،‌ سيب زميني، آب پرتقال و لوبيا از منابع اسيد فوليك هستند.

اين متخصص تغذيه گفت: ويتامين B6 نيز در درمان و پيشگيري از افسردگي موثر است و اين ويتامين به طور گسترده در غذاها وجود دارد كه گوشت، غلات به خصوص گندم، سبزي ها و مغزها حاوي اين ويتامين هستند.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذيه جامعه،‌ ويتامين E به علت اثرات آنتي اكسيداني زيادي كه دارد مي تواند در درمان وپيشگيري از افسردگي موثر باشد و از آنجايي كه اين ويتامين توسط گياهان ساخته مي شود،‌ روغن هاي گياهي بهترين منابع آن هستند.


 


 



 
تعداد بازديد:996 آخرين تغييرات:90/12/01
نظرات

نظر شما:
نام و نام خانوادگي
پست الكترونيك
نظر