سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 28 رجب 1438 - 25 آپريل 2017
صفحه اصلي/پزشكي

کاهش فشارخون با رژیم غذایی حاوی موز

محققان توصيه مي کنند؛

کاهش فشارخون با رژيم غذايي حاوي موز

ميوه ها و سبزيجات حاوي پتاسيم به کاهش فشارخون کمک مي کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان مصرف ميوه و سبزيجات نه تنها به تناسب اندام کمک مي کند، بلکه مي تواند موجب کاهش فشارخون هم شود.

محققان دريافتند خوردن مواد خوراکي سرشار از پتاسيم نظير موز، سيب زميني شيرين، آووکادو، اسفناج و لوبيا علاوه بر کاهش مصرف نمک، به کاهش فشارخون هم کمک مي کند.

در اين تحقيق، تيم مطالعه به بررسي چندين مطالعه در مورد بررسي مصرف پتاسيم افراد پرداخت. سپس محققان نحوه تاثير مصرف پتاسيم را بر ساير فاکتورها نظير فشارخون و مصرف سديم بررسي کردند.

آنها همچنين در مدل موش ها هم به بررسي تاثير پتاسيم بر فشارخون پرداختند. نتايج آشکار ساخت مصرف بيشتر پتاسيم با کاهش فشارخون، بدون توجه به ميزان مصرف سديم، همراه است.

تيم تحقيق بر اين باور است که تاثير پتاسيم بر فشارخون ممکن است ناشي از تلاش مداوم بدن ما براي حفظ تعادل بين نمک و پتاسيم باشد.

آليشيا مک دونا، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي گويد: «زمانيکه ميزان پتاسيم مصرفي بالا باشد، کليه ها نمک و اب بيشتري دفع مي کنند که موجب افزايش دفع پتاسيم مي شود. از اينرو مصرف رژيم غذايي سرشار از پتاسيم همانند مصرف مدّر است.»

محققان توصيه مي کنند علاوه بر مصرف ميوه ها و سبزيجات سرشار از پتاسيم، راه هاي ديگري هم براي کاهش طبيعي فشار خون وجود دارد که از آن جمله مي توان به حفظ وزن سالم و کنترل استرس اشاره کرد.

تعداد بازديد:31 آخرين تغييرات:96/01/28
نظرات

نظر شما:
نام و نام خانوادگي
پست الكترونيك
نظر