دوشنبه 1 مرداد 1397 - 10 ذي القعده 1439 - 23 ژولاي 2018
صفحه اصلي/اخبار فناوري

نوآوردگاه مکمل های غذایی و گیاهی برگزار می شود

در يک موسسه پژوهشي؛

نوآوردگاه مکمل هاي غذايي و گياهي برگزار مي شود

نوآوردگاه مکمل هاي غذايي و گياهي در راستاي جذب ايده هاي نوآورانه در موسسه پژوهشي علوم و صنايع غذايي برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مکمل هاي غذايي فرآورده هايي حاوي ويتامين ها، مواد معدني، گياهان و ترکيباتي مانند آمينواسيدها هستند که به منظور تکميل رژيم غذايي به صورت قرص، کپسول و يا به صورت مايع طراحي و تهيه مي شوند.

هدف از مصرف اين فرآورده ها حفظ سلامت است. با تغييرات صورت گرفته در شرايط جامعه و در نتيجه تغيير سبک زندگي افراد، نياز و تمايل به مصرف مکمل هاي غذايي به شدت افزايش يافته است.

تغذيه نامناسب، کم تحرکي، استرس و فشارهاي روحي منجر به بروز معضلات فراوان در سلامت انسان گرديده است. مواردي مانند مشکلات عصبي - شناختي، بيماري هاي دستگاه گوارش، چاقي، ديابت، سرطان، کبد چرب، ضعف سيستم ايمني و پوکي استخوان از جمله پيامدهاي تغذيه نامناسب و عدم توجه به نيازهاي بدن هستند.

با توجه به پتانسيل بالاي گياهان دارويي بومي در ايران در آينده بسيار نزديک تلفيق فناوري با دارايي بومي بازار مکمل هاي غذايي را متحول خواهد کرد. برخي از تحولات اين حوزه منجر به دستاوردهاي شگفت انگيزي خواهند شد.

 همچنين بررسي جامع پيرامون به روزترين فناوري هاي مورد استفاده در اين حوزه نشان داده است که توليدکنندگاني که استفاده از فناوري هاي نوين را در دستور کار خود جاي داده اند، گوي سبقت را از ساير توليدکنندگان ربوده اند.

به منظور راه اندازي کسب و کارهاي موفق در اين حوزه، حرکت در راستاي رويکرد بازار و فناوري امري ضروري است. از اين رو موسسه پژوهشي علوم و صنايع غذايي اقدام به برگزاري رويداد نوآوردگاه به منظور راه اندازي کسب و کارهاي نوپا در حوزه مکمل هاي غذايي و گياهي کرده است.

« نوآوردگاه » رويدادي آموزشي - عملي است که به کارآفرينان جوان آموزش مي دهد که چگونه مي توانند بر پايه ايده هاي نوآورانه خود، کسب ‌و کاري راه‌ بياندازند و آن را توسعه دهند.

در اين رويداد به صورت خيلي ساده و قابل فهم، چالش ها و مراحل راه اندازي يک کسب و کار جديد در حوزه فناوري و روند توسعه و تجاري سازي يک محصول کاربردي مبتني بر ايده فناورانه، شبيه سازي شده است. نوآوردگاه در مدت زمان 4 روز در تاريخ 13 الي 16 شهريور ماه برگزار مي شود.

در اين مدت شرکت‌کنندگان ياد مي گيرند چگونه تيم تشکيل دهند، ايده‌هايشان را امکان سنجي کنند، مدل کسب ‌و کارشان را طراحي کنند، طرح تجاري کسب ‌و کارشان را تدوين کنند و همه اين موارد را چگونه در مقابل سرمايه گذار ارائه دهند.

نوآوردگاه با اجراي Gamification يا بازي‌ وارسازي خلاقيت را به رويدادهاي کارآفريني وارد کرده است. به نوعي که تيم ها در نوآوردگاه بودجه مجازي دريافت مي کنند و بايد هزينه ‌هاي کسب ‌و کارشان را به صورت شبيه سازي شده از آن بودجه پرداخت کنند. همچنين کارگاه هاي آموزشي نيز در قالب بازي برگزار مي شود و تيم ها امتيازهايي را از مربيانشان دريافت مي‌ کنند.

در پايان نوآوردگاه تيم ها، طرح و ايده‌ هايشان را در مقابل شتابدهنده‌ها و سرمايه گذاران ارائه مي دهند و تيم هاي برتر مورد حمايت قرار مي گيرند.

تعداد بازديد:23 آخرين تغييرات:97/04/23
نظرات

نظر شما:
نام و نام خانوادگي
پست الكترونيك
نظر