دوشنبه 27 خرداد 1398 - 13 شوال 1440 - 17 ژوئن 2019
صفحه اصلي/خانواده

امضا تفاهمنامه همکاری سازمان داطلبان و اتحادیه کسب و کارهای مجازی

امضا تفاهمنامه همکاري سازمان داطلبان و اتحاديه کسب و کارهاي مجازي

سازمان داوطلبان جمعيت هلال‌احمر و اتحاديه کشوري کسب و کارهاي مجازي تفاهم‌نامه‌اي به منظور همکاري‌هاي مشترک در زمينه‌هاي مختلف و تامين بخشي از لوازم خانگي مناطق سيل زده امضا کردند.

به گزارش خبرگزاري مهر، نشست مشترک سازمان داوطلبان و اتحاديه کشوري کسب و کارهاي مجازي، روز گذشته برگزار و تفاهم نامه‌اي ميان محمد نصيري، رئيس سازمان داوطلبان و محمد کرمي، رئيس اتحاديه کسب و کارهاي مجازي به منظور همکاري‌هاي مشترک و استفاده از ظرفيت‌هاي اتحاديه پيش، حين و پس از بحران امضا شد.

سرمايه اجتماعي کسب و کارهاي مجازي قابل توجه است

محمد نصيري در اين نشست با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود کسب و کارهاي مجازي در زمينه کمک به حادثه‌ديدگان، گفت: يکي از نمونه در اين زمينه ديجي کالا بود که پس از وقوع سيل گلستان وارد عمل شد و ليست اقلام مورد نياز را گرفت و اين اقلام با تخفيف ۵۰ درصدي از سوي کاربران اين سايت براي اهدا به سيل زدگان خريداري و در گلستان به جمعيت هلال احمر تحويل داده شد. کاري که اگر هر مؤسسه خيريه اي براي آن فراخوان مي‌گذاشت، نمي‌توانست اين حد از مشارکت را جذب کند، لذا چنين سرمايه اجتماعي قابل توجه است و مي‌توان در حوادث از آن بهره برد.

در حاشيه اين نشست اعضاي اتحاديه بازديدي از بخش‌هاي مختلف سازمان امداد و نجات داشتند و با ظرفيت‌ها و ساز و کارهاي موجود در اين سازمان آشنا شدند.

نصيري در اين زمينه گفت: هدف از اين بازديد اين است که بتوانيم از ايده‌ها و ظرفيت‌هاي کسب و کارهاي مجازي نيز براي بهبود شرايط استفاده کنيم.

وي به گزارش تيم ارزياب صليب سرخ که براي بررسي وضعيت پس از سيل در ايران حضور پيدا کرده بودند، اشاره و اظهار کرد: از نکات قابل ذکر در گزارش اين تيم، دفترچه‌هاي امدادي بود که اکنون به ما تکليف شده تا اين الگو را تغيير داده و به روز کنيم و در اين زمينه مي‌توانيم از ايده‌هاي شما استفاده کنيم.

نصيري همچنين گزارشي از شيوه خدمت رساني در مناطق سيل زده و استفاده از ظرفيت‌هاي داوطلبي ارائه کرد و گفت: مجموع پرسنل جمعيت هلال احمر در کشور نزديک به ۸ هزار و۵۰۰ تن است، اما در سيل اخير ۲۵ هزار تن در قالب ساز و کار جمعيت هلال احمر خدمت‌رساني کردند که ۱۰ هزار نفر آنها از داوطلبان بودند. در واقع فقط ۵ تا ۱۰ درصد نيروهاي حاضر از کارمندان جمعيت هلال احمر بودند و باقي افراد حضور داوطلبانه داشتند.

وي درباره برآورد مالي بخشي از خدماتي که جمعيت هلال احمر در سيل ارائه کرده است، گفت: جمعيت هلال احمر در حادثه اخير به جز خدمات هلي‌کوپتري و هزينه تمام شده خدمات انساني نزديک به ۱۸۰ ميليارد تومان از محل ذخاير خود براي انجام وظيفه اصلي خود در خدمت‌رساني به سيل‌زدگان هزينه کرد.

رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال‌احمر با بيان اينکه کمک‌هاي نقدي مردم به رقم ۱۶۵ ميليارد و ارزش کمک‌هاي غير نقدي به ۹۲ ميليارد تومان رسيده است گفت: نکته مهم اينکه ريالي از کمک‌هاي نقدي مردمي به سيل‌زدگان صرف جبران هزينه‌هاي جمعيت هلال‌احمر نشده، بلکه اين مبالغ امانت در دست هلال احمر است و براي جبران خسارت آسيب ديدگان خرج مي‌شود. کمک‌هاي غيرنقدي نيز به صورت بسته بندي‌هاي استاندارد شبيه همان بسته‌هاي ۷۲ ساعته و يک ماهه ميان مردم حادثه ديده توزيع شده با اين تفاوت که روي اين بسته‌ها عنوان کمک‌هاي اهدايي مردمي ثبت مي‌شود.

استفاده از ظرفيت اتحاديه براي تأمين ۵۰ هزار بسته لوازم خانگي حادثه ديدگان سيل

نصيري با بيان اينکه جمعيت هلال احمر تأمين لوازم خانگي براي ۹۰ هزار خانوار را تقبل کرده، بر استفاده از ظرفيت اتحاديه براي تأمين بخشي از پک هاي لوازم خانگي اشاره کرد و گفت: تا کنون هزينه ۵۰ هزار پک تأمين شده و درخواست داريم تا از ظرفيت اتحاديه براي تأمين بخشي از ۴۰ هزار پک باقي مانده بهره ببريم.

وي در مورد همکاري متقابل جمعيت هلال احمر با اتحاديه، گفت: متعهد مي‌شويم که براي اعضاي اتحاديه و پرسنل شرکت‌هاي عضو در آن دوره‌هاي آموزشي پايه امداد و نجات برگزار کنيم و افرادي که مايل به عضويت داوطلبانه در جمعيت هلال احمر هستند را به عضويت در بياوريم و همچنين از ظرفيت‌هاي اين افراد و شرکت‌ها در بحران‌ها استفاده کنيم.

شناسايي ظرفيت کسب و کارهاي مجازي براي استفاده در زمان بحران

وي تاکيد کرد: درخواستي که از دوستان داريم اين است که ظرفيت‌هاي کار خود را براي استفاده در زمان بحران شناسايي کنند تا بتوانيم از اين ظرفيت براي کمک رساني به حادثه ديدگان در بحران‌ها استفاده کنيم. اين تفاهم نامه ابتداي مسير است و مي‌توانيم در آينده با هر کدام از شرکت‌هايي که در فضاي کسب و کار مجازي فعاليت مي‌کنند، تفاهم‌نامه‌هاي همکاري امضا کنيم.

گزارش تيم ارزياب صليب سرخ و ماجراي هتل پنج ستاره

نصيري در صحبت‌هايش به بخشي از گزارش تيم ارزياب صليب سرخ از عملکرد جمعيت هلال احمر در سيل و خدمت رساني به حادثه‌ديدگان که اخيراً مطرح شدن آن حواشي را هم ايجاد کرده اشاره و تصريح کرد: در گزارش اين تيم اشاره شده که جمعيت هلال احمر در حوادث اخير به نحوي خدمت رساني کرده که رکوردهاي ارائه خدمات را جا به جا کرده است و در اين گزارش دقيقاً از عبارت ارائه خدمات هتل پنج ستاره و ارائه خدمات به نحوي که مادر به کودک مي‌رسد، اشاره شده است.

وي افزود: نکته مهم اينکه، گزارش تيم‌هاي ارزياب با هدف جذب و ارائه کمک‌هاي بين‌المللي است و از همين رو آنها در گزارش سخت‌گيرانه برخورد مي‌کنند.

نمايندگان شرکت‌هاي عضو اتحاديه کسب و کارهاي مجازي که در سازمان امداد و نجات حضور پيدا کرده بودند از بخش‌هاي مختلف سازمان از جمله امداد هوايي، سالن ورزشي و محل تمرين و آماده سازي امدادگران تخصصي و همچنين مرکز کنترل و فرماندهي عمليات سازمان امداد و نجات بازديد کرده و با ساز و کار اين بخش‌ها آشنا شدند.

تعداد بازديد:55 آخرين تغييرات:98/02/28
نظرات

نظر شما:
نام و نام خانوادگي
پست الكترونيك
نظر