سه شنبه 23 مهر 1398 - 16 صفر 1441 - 15 اكتبر 2019
صفحه اصلي/اخبار فناوري

هزینه ۸.۵ میلیارد دلاری صاحبان مشاغل برای جذب فالوئر

هزينه ۸.۵ ميليارد دلاري صاحبان مشاغل براي جذب فالوئر

بسياري از شرکت هاي تجاري براي جلب مخاطبان جديد با صرف هزينه هاي کلان به افراد پرطرفدار در اينترنت موسوم به اينفلوئنسرها متوسل مي شوند که البته اين کار خسارات اقتصادي نيز به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از زددي نت، هزينه صرف شده توسط شرکت هاي تجاري براي جذب اينفلوئنسرها در شبکه هاي اجتماعي در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۸.۵ ميليارد دلار برآورد شده است.

اما نکته قابل تامل اين است که حداقل ۱۵ درصد از افرادي که اينفلوئنسرها را تعقيب مي کنند، وجود خارجي نداشته و ربات هايي قلابي هستند. اين افراد براي نشان دادن تعداد بالاي مخاطبان خود و در رقابت با ديگر اينفلوئنسرها به کلاهبرداري و حقه بازي به منظور جذب تعقيب کننده يا فالوئر متوسل مي شوند.

يک بررسي که به تازگي توسط موسسه امنيتي سايبري Cheq با هدف محاسبه زيان اقتصادي اين نوع کلاهبرداري براي شرکت هاي تجاري انجام شده، نشان مي دهد اين شرکت ها به همين علت در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۱.۳ ميليارد دلار دچار زيان مي شوند.  

يک اينفلوئنسر که داراي يک ميليون نفر فالوئر است، به ازاي هر پست تبليغاتي ۲۵ هزار دلار دريافت مي کند. اما زيان هر پست براي شرکت هاي تجاري به علت قلابي بودن بخشي از تعقيب کنندگان ۳۷۵۰ دلار برآورد شده است.

البته اين نوع کلاهبرداري ها خسارات غيرمستقيمي مانند از دست رفتن اعتماد، کاسته شدن از اعتبار برند و غيره را نيز به همراه مي آورند که اين هزينه ها به سادگي قابل محاسبه نيست.

تعداد بازديد:80 آخرين تغييرات:98/05/23
نظرات

نظر شما:
نام و نام خانوادگي
پست الكترونيك
نظر