دوشنبه 29 مهر 1398 - 22 صفر 1441 - 21 اكتبر 2019
صفحه اصلي/پزشكي


 
 


 










 


 












خروجي RSS

شناسایی رژیم غذایی پیشگیری از آلزایمر

شناسايي رژيم غذايي پيشگيري از آلزايمر

رژيم غذايي مناسب نه تنها به کاهش وزن کمک مي کند بلکه مي تواند فوايد بيشتري براي سلامت داشته باشد.
محققان دانشگاه راش شيکاگو رژيم غذايي موسوم به MIND را طراحي کرده اند که مخفف «مداخله رژيم غذايي مديترانه اي-DASH در تاخير فساد عصبي» است.

رژيم غذايي MIND تلفيقي از دو رژيم غذايي دوستدار قلب است که هر دو در کاهش خطر فشارخون بالا، ديابت، حمله قلبي و سکته تاثير دارند.
محققان در مطالعات اوليه دريافتند رژيم غذايي MIND موجب کاهش ۵۳ درصدي بيماري آلزايمر در شرکت کنندگاني شد که به شدت در معرض ابتلا به اين بيماري بودند.
مطالعات نشان داد هر چقدر شروع پيروي از اين رژيم غذايي زودتر باشد، ريسک ابتلا به آلزايمر کمتر خواهد بود.
طبق اين رژيم غذايي خوردن سبزيجات پهن برگ، مغزيجات آجيلي، بلوبري يا توت فرنگي، لوبيا، غلات کامل، ماهي، مرغ و روغن زيتون توصيه مي شود.
در اين رژيم غذايي محدود کردن مصرف گوشت قرمز، کره و مارگارين کمتر از يک قاشق چايخوري در روز، پنير، شيريني جات، موادغذايي سرخ شده يا فست فود به ميزان يک وعده در کل هفته وجود دارد.
طريقه رژيم غذايي MIND بدين شيوه است:
- مصرف حداقل سه وعده غلات کامل، سالاد و يک نوع سبزي ديگر در روز.
- خوردن مغزيجات آجيلي به عنوان ميان وعده در اکثر روزها.
- لوبيا يک روز درميان.
- مرغ و انواع توت ها حداقل دو بار در هفته.
- ماهي حداقل يک بار در هفته.



 
تعداد بازديد:42 آخرين تغييرات:98/07/14
نظرات

نظر شما:
نام و نام خانوادگي
پست الكترونيك
نظر