چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 22 ذي الحجه 1441 - 12 آگوست 2020
صفحه اصلي/اخبار فناوري

الزام اپراتورها به اطلاع‌رسانی کارکرد سرویس ارزش افزوده مشترکان

الزام اپراتورها به اطلاع‌رساني کارکرد سرويس ارزش افزوده مشترکان

با الزام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، اپراتورهاي تلفن همراه مکلف شده‌اند اطلاعات کارکرد سرويسهاي ارزش افزوده مشترکان را به صورت دوره‌اي در قالب پيامک براي آنها ارسال کنند.
به نقل از رگولاتوري، پيمان قره داغي مديرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: در راستاي شفاف‌سازي، اطلاع رساني به مشترکان و حمايت از کسب و کارهاي سالم در حوزه سرويس‌هاي ارزش افزوده، اپراتورهاي موبايل مکلف شده‌اند حداقل دو هفته يک بار اطلاعات کارکرد سرويس‌هاي ارزش افزوده‌اي که مشترکان فعال کرده‌اند را به صورت پيامکي براي آنها ارسال کنند.

وي درباره ساير کانالهاي اطلاع‌رساني سرويسهاي خدمات ارزش افزوده که پيش از اين فعال شده‌اند، افزود: مشترکان اپراتورها مي‌توانند در بخش خدمات اپليکيشن‌هاي ايرانسل من، همراه من و رايتل من سرويسهاي مختلف خدمات ارزش افزوده را مشاهده کنند و از سرويسهايي که عضو آن هستند اطلاع پيدا کرده و درصورت تمايل عضويت خود را لغو کنند.
مديرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوري، با اشاره به روش کد دستوري براي اطلاع از سرويسهاي فعال ارزش افزوده، تصريح کرد: کاربران با شماره‌گيري کد دستوري #۸۰۰* مي‌توانند به راحتي کارکرد و سرويسهاي خدمات ارزش افزوده‌اي که عضو آن هستند را استعلام کنند و درصورت عدم تمايل، از سرويسي که عضو آن هستند خارج شوند
قره‌داغي درباره روش جايگزين براي برخي مشترکين که نمي‌توانند از طريق کد دستوري #۸۰۰* درباره سرويسهاي ارزش افزوده فعال خود اطلاعات کسب کنند، افزود: يکي ديگر از روشهاي اطلاع‌رساني درخصوص سرويس هاي ارزش افزوده، مراکز تماس اپراتورهاست. رگولاتوري اپراتورها را مکلف کرده است که از طريق مراکز تماس‌شان، پاسخگوي سوالات و درخواست‌هاي مشترکين درباره خدمات ارزش افزوده باشند. بر همين اساس شماره ۹۹۹۰ در همراه اول، شماره ۷۰۰ در ايرانسل و شماره ۲۰۰ در رايتل به عنوان شماره‌هاي مرکز تماس پيش‌بيني شده است.
وي ايجاد کانالهاي مختلف براي کسب اطلاع از کارکرد و تعرفه سرويسهاي ارزش افزوده را در راستاي حمايت از کسب و کارهاي حوزه خدمات ارزش افزوده دانست و گفت: وزارت ارتباطات و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي قصد ندارند مانع فعاليت کسب و کارهاي سالم سرويسهاي خدمات ارزش افزوده شوند. چرا که تعداد قابل توجهي از شرکتها خدمات با کيفيت و مطلوبي را به مشترکين خود ارائه مي‌دهند.
قره‌داغي تصريح کرد: رگولاتوري به دنبال شناسايي و حذف سرويس هايي است که با استفاده از روشهاي نامطلوب و اغوا کننده افراد را به عضويت خود درآورده‌اند؛ تا از اين طريق، از شرکت هايي که کسب و کار درست و سالمي را در زمينه خدمات ارزش افزوده راه‌اندازي کرده‌اند، حمايت کند؛ چرا که معتقديم مردم به اين خدمات نياز دارند.
وي با اشاره به کاهش شکايات مربوط به حوزه خدمات ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ درباره علت آن گفت: از يک سو با نظارت و پيگيري هاي اخير رگولاتوري مشکل عدم شفافيت در سرويسهاي خدمات ارزش افزوده و تعرفه آنها برطرف شده و اين شفاف‌سازي از جانب اپراتورها اجرايي شده است. از سوي ديگر مشترکان نيز اطلاعات خوبي در زمينه سرويسهاي ارزش افزوده و نحوه عضويت يا فعال و غير فعال‌سازي آن کسب کرده‌اند.



 
تعداد بازديد:217 آخرين تغييرات:98/11/08
نظرات

نظر شما:
نام و نام خانوادگي
پست الكترونيك
نظر